Luchtvaartmaatschappijen

Vluchten

U kunt er voor kiezen uw reis inclusief of exclusief vluchten te reserveren.  Wij bieden vluchten aan tegen dezelfde prijzen als de luchtvaartmaatschappijen en verdienen hier niets op.  Voor de te verrichten arbeid van het zoeken en boeken van vluchten berekenen wij 30 euro per ticket. Ook bij eventuele wijzigingen zijn wij genoodzaakt kosten te berekenen.

Graag geven wij u onderstaand wat informatie over luchtvaartmaatschappijen en adviezen indien u zelf uw vluchten wilt boeken.

Internationale luchtvaartmaatschappijen

KLM biedt als enige luchtvaartmaatschappij rechtstreekse non-stop vluchten aan vanaf Amsterdam naar Johannesburg en Kaapstad. Deze rechtstreekse vluchten van Amsterdam naar Zuid-Afrika vertrekken in de ochtend waardoor u ’s avonds (laat) op uw bestemming aankomt. De retourvluchten vertrekken (laat) in de avond en landen de volgende ochtend weer op Schiphol. Een vlucht naar Kaapstad duurt normaal gesproken zo’n 11 tot 12 uren, de vlucht naar Johannesburg is iets korter.

Onder andere British Airways, Air France (partner van KLM), Lufthansa, Turkish Airlines, Emirates en Qatar Airways vliegen met één overstap naar zuidelijk Afrika. Deze maatschappijen bieden ook combinaties met twee overstappen.

Voor onze Belgische klanten kan een vlucht met Air Belgium interessant zijn.

 

             

  travelstart

Binnenlandse luchtvaartmaatschappijen

Ook binnenlandse vluchten  kunt u eventueel zelf boeken via www.travelstart.co.za .  Het is echter prettig indien wij deze ook voor u regelen omdat wij dan alles goed kunnen laten aansluiten in uw reisprogramma (denk aan autohuur, camperhuur etc).

Zuid-Afrika Specialist boekt de vluchten tegen de normale consumentenprijzen. Wij doen dit via een consolidator.  U betaalt slechts 30 euro per ticket indien wij de vluchten voor u reserveren. Het grote voordeel voor u is dat uw gehele reis door ons verzorgd wordt en u onder de dekking valt van de SGR pakketreizen.

** In het geval van wijzigingen/ annuleringen e.o. zijn wij genoodzaakt administratiekosten in rekening te brengen.

Adviezen voor vluchtreserveringen

Houd uw paspoort bij de hand bij het boeken van vluchten of bij het aan ons doorgeven van de correcte namen!.
Het is zeer belangrijk dat de naam op uw ticket exact gelijk is aan de naam op uw paspoort. Voor het reserveren van vluchten dient u uw eerste volledige voornaam en uw volledige achternaam te vermelden:

Voorbeelden correct invullen passagiersnamen:
Jacobus J. Jansen wordt Jacobus Jansen

Indien u getrouwd bent en in het bezit van een Nederlands paspoort:
Petronella Pietersen ev (echtgenote van) Jansen wordt Petronella Pietersen (meisjesnaam)
Cornelia Schoonebeek wv (weduwe van) Meenk wordt Cornelia Schoonebeek (meisjesnaam)
Jacob van Es ev (echtgenoot van) Doorn wordt Jacob van Es (geboortenaam)

Gebruik bij het maken van een boeking nooit uw roepnaam! Is uw roepnaam Jos, maar staat in uw paspoort Jacob dan vult u Jacob in als voornaam.  De huidige beveiligingseisen bepalen dat dit moet en het is dus essentieel dat u dit goed controleert. Wijziging van de naam na boeking kan hoge kosten met zich meebrengen en het kan zelfs noodzakelijk zijn de boeking te annuleren en opnieuw te boeken. De kosten zijn voor uw rekening.

Houdt u er rekening mee dat u voor het maken van een vluchtreservering 18 jaar of ouder moet zijn. Over het algemeen is het niet toegestaan dat personen jonger dan 16 jaar alleen reizen. U bent zelf verantwoordelijk voor het inwinnen van de juiste informatie.

E-tickets

U ontvangt uw e-ticket per e-mail. Een e-ticket is de elektronische versie van het ouderwetse papieren ticket.

Inchecken

Om in te checken op de luchthaven en uw instapkaart te ontvangen hoeft u zich slechts te legitimeren bij de incheckbalie van de luchtvaartmaatschappij of – indien aanwezig – bij de selfservice check-in van de betrokken maatschappij. Er wordt dan automatisch een instapkaart geprint. U moet zich legitimeren met uw paspoort. De luchtvaartmaatschappij kan vragen om uw reserveringsbevestiging. Neemt u deze dus voor de zekerheid mee.

Online inchecken kunt u in de meeste gevallen op de website van de maatschappij zelf, onder vermelding van het reserveringsnummer van de desbetreffende maatschappij, dat u kunt vinden in uw e-ticket bevestiging. Over het algemeen kunt u vanaf  24 uur voor vertrek online inchecken.

Voor vluchten binnen Zuid-Afrika raden wij u aan minimaal twee uren voor vertrek in te checken. Voor internationale vluchten raden wij u aan drie uren voor vertrek in te checken. Vluchten kunnen niet worden opgehouden voor passagiers die te laat komen.

Lounges op de luchthaven

Veel van onze klanten rijden op de laatste vakantiedag een redelijk grote afstand terug naar het vliegveld waar ze de huurauto weer inleveren. Wij raden u altijd aan om ruim op tijd te vertrekken naar de luchthaven zodat u niet hoeft te haasten mochten er onverwachte problemen zijn (bijvoorbeeld bij het inleveren van de huurauto, files, meer reistijd dan verwacht etc.). Dit betekent vaak dat u een tijdje moet wachten op het vliegveld. Voor wie nog even rustig wil douchen en relaxen voor de lange terugvlucht, zijn er lounges aanwezig op alle grotere vliegvelden (o.a. OR Tambo Johannesburg en Kaapstad).

Bij Bidvest Lounge kunnen passagiers van alle luchtvaartmaatschappijen terecht mits u een geldige instapkaart (boarding pass) kunt laten zien. U heeft toegang tot de lounge vanaf vier uren voor uw vertrektijd.

Indien u online boekt zijn de kosten R 376 per persoon en wanneer u ter plekke besluit om gebruik te maken van de lounge dan zijn de kosten R 436  per persoon (prijsniveau 2022). Dit is inclusief snacks en drankjes, gebruik van douches (handdoeken aanwezig), gebruik van wifi en eventueel van de rokerslounge.

Stoel reserveringen

Stoelreserveringen kunnen vaak van te voren tegen betaling bij de luchtvaartmaatschappij online gemaakt worden. Bij sommige maatschappijen is het slechts bij de check-in voor uw vlucht mogelijk om stoelen aan te vragen. Enkele maatschappijen – zoals b.v. KLM – bieden ook u de mogelijkheid om tegen betaling stoelen met extra beenruimte te reserveren. U kunt dit doen op de website van de luchtvaartmaatschappij. Betaling kan over het algemeen met creditcard en/of internet bankieren.

 

Service aan boord

Service aan boord , b.v. maaltijdservice, consumpties etc. kunnen verschillen  per luchtvaartmaatschappij. Over het algemeen is de maaltijdservice bij vluchten inbegrepen.
Heeft u specifieke maaltijdwensen zoals een vegetarische maaltijd of een kindermaaltijd voor uw kinderen? Geef dit bij boeking door zodat dit voor u aangevraagd kan worden bij de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Bij vluchten met lowcost maatschappijen is het mogelijk dat er kosten worden berekend voor consumpties aan boord. Raadpleeg de maatschappij voor meer specifieke informatie omdat de gehanteerde service van tijd tot tijd kan verschillen.

Directe vluchten

Houdt u er rekening mee dat een vlucht die op uw vliegticket als “direct” wordt omschreven, niet noodzakelijk een non-stop vlucht is. Een vlucht die als direct wordt omschreven is een vlucht waarbij tijdens de reis niet van vliegtuig moet worden veranderd. Het is dus wel mogelijk dat er een tussenlanding gemaakt kan worden.

Zwangerschap en reizen met kinderen

Sommige luchtvaartmaatschappijen weigeren vrouwen toe te laten die op het ogenblik van de terugreis meer dan 28 weken zwanger zijn. Wij raden u aan contact op te nemen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij omdat regels kunnen afwijken per maatschappij en raadpleeg tevens uw arts.

Baby’s moeten tenminste 6 weken oud zijn om per vliegtuig te mogen reizen en hebben geen recht op een eigen zitplaats. Een kind moet op de terugreis jonger zijn dan 2 jaar om als baby te kunnen worden beschouwd.Indien de baby tijdens de reis jonger is dan 6 maanden, minder weegt dan 10 kilo en niet langer is als 65cm kan er voor de duur van de reis een reiswiegje aangevraagd worden, dit kunt u bij boeking doorgeven. Voor baby’s geldt veelal een korting, deze korting kan per luchtvaartmaatschappij verschillen.

Voor kinderen in de leeftijd vanaf 2 tot 12 jaar moet een eigen zitplaats worden gereserveerd. Voor kinderen geldt veelal een korting, deze korting kan per luchtvaartmaatschappij verschillen.

Frequent Flyer lidmaatschap

Bent u in het bezit van een frequent flyer lidmaatschap van de luchtvaartmaatschappij, geef dit nummer dan door bij het boeken van de vlucht met betreffende luchtvaartmaatschappij. Naast het sparen van punten kan het frequent flyer lidmaatschap u extra voordelen bieden zoals bv het recht op meer bagage, gratis vervoer van uw golftas of kunt u uw mijlen gebruiken voor het boeken van een stoel met extra beenruimte. Raadpleeg voor meer informatie de website van de maatschappij.

Het boeken van vluchten met uw frequent flyer punten of met tegoedbonnen is alleen mogelijk op de site van de luchtvaartmaatschappij.

Kijkt u voor vertrek de laatste informatie na over bagage, extra bagage en overige algemene informatie op de site van de Luchtvaartmaatschappij. Deze voorwaarden wijzigen regelmatig en kunnen van belang zijn voor uw reis.

 

 

Toevoegen aan reisplan