Reisverhaal van Reis Joyce

Goedemorgen Lies,

Inmiddels al meer dan een week terug van onze reis, wat hebben we genoten zeg! Enorm bedank voor al je hulp (en geduld)!

De ontvangst op de airport door de medewerkers van Safari Club was top. We kwamen best verreisd aan, fijn dat we in konden stappen en rustig in het hotel werden afgeleverd. De volgende ochtend konden we genieten van een heerlijk ontbijt en werden de huurauto’s voorgereden, onze reis kon beginnen!

Een mooie route bracht ons naar Behtlehem waar bij locals verbleven en een lang weekend hebben mogelijk genieten van het Zuid-Afrikaanse leven.

Op zondag trokken we door, via een route die ons door velen is afgeraden maar wat zijn we blij dat we geen binnenlandse vlucht hebben genomen! Er was inderdaad onderweg niets, maar het landschap veranderde toch steeds en was prachtig om doorheen te rijden, de tijd vloog voorbij.

Tzamenkomst River Lodge bevelen we je aan om vaker aan te bieden, wat een geweldige plek was dit. Goed gelegen aan de snelweg, super hartelijk ontvangen, mooie accommodaties, lekker eten en een hele mooie zonsondergang aan de Orange Rivier. De kinderen hebben na het heerlijke ontbijt nog even gevist op de Yellow Fish, helaas paste het niet in het reisschema maar we hadden hier wel wat langer kunnen blijven!

We reden door richting Addo, wederom een prachtige route om te rijden hoewel we het laatste stukje niet op Google Maps hadden moeten vertrouwen…. We kwamen uit om een 35 km lange onverharde SUV weg die in het begin nog wel te berijden was maar op een gegeven moment de berg overging en een weg vol rotsen werd. We zijn diverse wildroosters gepasseerd en hadden ook al de eerste aapjes, impala, bokken en Pumba’s op de weg. Het was een spannende route maar we kwamen uiteindelijk veilig aan in Barefoot Elephant Lodge. Goed ontvangst, mooie plek en fijne accommodaties. We werden wakker met zicht op de olifanten vanaf onze veranda, hier kwamen we voor!! De volgende ochtend hebben we de Elephant Walk gedaan die door hen wordt aangeboden, voelde een klein beetje als frauderen maar toch was het heel erg leuk om zo dichtbij de olifanten te zijn! Op de dag van vertrek zijn we via Addo National Park doorgereden met een tussenstop in het park voor een Game Drive. Nadat we zo dicht bij de olifanten waren geweest, viel deze ervaring ons wat tegen. Het zat ons niet mee, onze ranger had z’n dag niet en er werden zebra’s verplaatst naar een ander park waardoor er een helikopter over het park cirkelde wat de dieren natuurlijk aanvoelden. Maar het mocht de pret niet drukken, we hadden op de weg er naartoe giraffen langs de snelweg gezien!

Door naar Stormsrivier! Weer heel wat anders, erg toeristisch met alle reclameborden voor excursies maar toch een charmant dorpje. Ook hier werden we heel hartelijk ontvangen, kamers waren prima en lekker gegeten. In de middag hebben we nog korte een wandeling om de hoek in het bos en de volgende ochtend zijn we naar Suspension Bridge gegaan, geweldig mooi! Daarna doorgereden naar Knysna, wederom genoten van de route.

De meningen binnen ons reisgezelschap waren op voorhand wat verdeeld over Belvidere Manor maar wat een prachtig estate! Wat een enorm groot huis, geweldige uitzichten over de baai, vriendelijke mensen en ook hier weer heerlijk gegeten.

Via de kust reden we door naar Swellendam, we zijn onderweg een paar keer gestopt om naar de baaien te kijken. Nu zijn wij in NL ook wel gewend aan de zee maar niet te vergelijken met deze kustlijnen. Ook de route na Mosselbaai het binnenland in naar Swellendam was weer prachtig, het steeds veranderende landschap is zo indrukwekkend. Ontvangst in Swellendam viel ons wat tegen en zo ook een van de kamers. Een gezin had een hele ruime familiekamer en de ander zat ergens achter (voor ons gevoel weggestopt) met een matrassen voor de kinderen op de grond. De volgende ochtend regende het dus de wandeling die we gepland hadden, hebben we overgeslagen en we zijn doorgereden naar Franschhoek.

En ook hier werden we weer verrast door het veranderende landschap! Dankzij je duidelijk berichtje over de route en aankomst bij Courchevel Cottages, was het heel gemakkelijk aan te rijden. Positief verrast over de locatie met geweldige uitzichten, super hartelijk ontvangst en de cottages waren heel erg sfeervol ingericht. Na al die tijd uit eten was het erg leuk om hier zelf te kunnen braaien. Heel leuk stadje met prachtige wijnhuizen.

We keken ook allemaal enorm uit naar Kaapstad maar dat betekende wel het eind van onze reis…. Aangekomen in Cloud9 hebben we wat opstartproblemen gehad maar dat werd uiteindelijk goed opgelost door de manager. We hebben 3 dagen vol genoten in Kaapstad en het schiereiland maar het was veel te kort. We wisten natuurlijk vooraf al dat we veel wilden doen in een korte tijd maar hebben nu heel veel mooie herinneringen én iets om naartoe terug te willen!

Zuid-Afrika heeft onze harten gestolen.

Nogmaals enorm bedank voor al je goede adviezen en hulp bij het samenstellen van onze onvergetelijke reis. Hopelijk kunnen we volgend jaar weer die kant op om nog meer moois te kunnen ontdekken.