Vragen over Corona

Actuele informatie omtrent Corona kunt u hier vinden.

Indien u ziek wordt tijdens uw reis gelden de normale reisvoorwaarden. U kunt de annuleringskosten en repatrieringskosten declareren bij uw verzekeringsmaatschappij. Zorg derhalve altijd voor een goede reis- en annuleringsverzekeringen.

Indien u in quarantaine moet bent u zelf aansprakelijk voor de kosten. Wij zullen u uiteraard van dienst zijn bij het vinden van een geschikt verblijf.
Mocht u door gewijzigde corona regels eerder terug moeten naar uw thuisland neem dan altijd contact met ons op. Voor de door uzelf gereserveerde vluchten dient u contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij.

Indien uw reis niet door de leverancier of door de Zuid-Afrika Specialist is geannuleerd gelden de normale annuleringskosten. In het geval u twijfelt of u – ondanks dat dit wel mogelijk is – op reis wilt gaan,  adviseren wij u contact met ons op te nemen en de reis  te verzetten. Wij doen dit kosteloos voor u. Eventuele meerkosten die accommodaties/leveranciers berekenen vanwege b.v. een ander seizoen zijn wel voor uw eigen rekening. De meeste accommodaties zijn echter zeer behulpzaam in het kosteloos verzetten en hanteren vaak de reeds betaalde prijs.

Zijn wij als touroperator/ leverancier genoodzaakt de reis te annuleren dan heeft u recht op teruggave van de betaalde gelden. Door de coronacrisis hebben wij helaas niet de liquiditeit om dit gelijk terug te betalen en u ontvangt derhalve een door de SGR gegarandeerd voucher.